matildaIandersson

Direktlänk till inlägg 27 november 2011

Trodde aldrig jag skulle sukta efter måndag morgon...

Av Matilda Andersson - 27 november 2011 13:29

Söndag morgon och jag vaknar och önskar att det är måndag morgon. Sugget efter att få träna mycket och hårt har kommit efter en vecka välbehövlig återhämtning. Under veckan har jag gjort diverse saker som inte har haft träning som rubrik; klippt mig (välbehövligt, när tovorna tar överhand vet man att det är dags), varit på filmkväll med triathleterna och bakat pepparkaks hus med Ida. Våra hus blev väldigt fina, dem är inte riktigt färdiga än, men den sista touchen kommer ikväll! 


Men imorgon så börjar block två i grunträningen, det kommer bli en vecka med mycket träning som avslutas med en träningshelg. Både kropp och knopp har återhämtat sig bra tycker jag och jag är laddad. Mitt första träningsläger är nu inbokat, vecka två blir det en veckas träning i värmen. Fuerteventura och Playitas är platsen som ska ge mig en veckas bra träning, värme och miljöombyte! Jag ser fram emot det och tror det kan vara bra för mig med ett litet uppbrott i vardagen så där i början på året.


Under helgen har jag haft besök av pappa, förutom att jag har tränat så har vi fixat lite smågrejer i min lägenhet. Julgrejerna är på plats, tvätten ligger ren i gardroben och kylskåpet är fyllt!  


/Matilda Andersson

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda Andersson - 25 juni 2012 09:52

Saker och ting gick inte riktigt engligt planen. En träningsperiod var inplanerad under vekorna efter Hallsta Triathlon. Men för två veckor sedan blev jag förkyld. Under fförsta veckan blev jag bättre och allt var precis som en vanlig förkylning. Men...

Av Matilda Andersson - 29 maj 2012 10:38

Då var den över, tävlingspremiären är över. Nervositeten finns där inför alla tävlingar men inför säsongens första triathlontävling är alltid speciell. Med resultaten i hand är det en känsla av nöjdhet som infinner sig.    Ganska lugn låg jag på ...

Av Matilda Andersson - 24 maj 2012 11:15

Sommarvärmen börjar inta Svergie och under veckan har träningspassen avverkats i underbart väder. Med sommaren kommer tävlingssäsong. Första triathlontävlingen går av stapeln om två dagar. Hallstahammar är destinationen och sprintdistansen ska köras....

Av Matilda Andersson - 21 maj 2012 20:12

Sen senast har jag hunnit med både det ena och det andra.    Jag har varit på bal, en bra dag som inte bestod av triathlon.                Några dagar senare var det dags att pressa kroppen, till max! Syreupptag skulle mätas. Och med faci...

Av Matilda Andersson - 10 maj 2012 19:35

Efter två veckor av mycket och hård träning så är det en välbehövlig lugn vecka. Men inte innebär det ett lugnare schema. Jag tycks ändå ha fullt upp hela tiden. Kvällarna är fyllda med valsträning inför lördagens bal och dagarna fyller jag upp med t...

Ovido - Quiz & Flashcards