matildaIandersson

Alla inlägg under april 2012

Av Matilda Andersson - 25 april 2012 12:07

Efter en veckas återhämtning har lite tuffare träning åter tagit sin start. Det går bra, jag känner att kroppen har återhämtat sig bra och svara bra. Kanske den bästa återhämtningen jag haft under mina fyra år på Triathlongymnasiet. Brukar alltid känna mig seg och småtrött två veckor efter lägret men jag känner mig ganska bra nu! 


Men just idag är jag lite trött efter måndagens och tisdagens ganska tuffa dagar. Men två tuffa dagar med riktigt bra träning. Vaderna ömmar bara av att jag rör vid dem. Men det ska väll göra ont att träna. Bara att köra vidare.


I helgen blir det tävlingspremiär för säsongen 2012, SCT Duathlon, det ska bli kul. Även om jag satsar på en sen form i år så ska det bli skönt att göra sig av med lite tävlingsnerver. Så dagens nästa projekt blir att fixa cykeln och annat smått och gott som är bra att ha på en duathlontävling.


I eftermiddag fortsätter träningen.. here we go! 


/Matilda Andersson

Av Matilda Andersson - 25 april 2012 11:53

Lite sent kanske, jag har faktiskt varit hemma i snart två veckor. Men det har funnits mycket att göra. 


Men Spanien bjöd i alla fall på två veckor av bra träning. 

Många mil och många timmar på alla dess håll.


Vi var en bra träningsgrupp som genomförde lägret bra, cykel i bergen (ja, berg var där, överallt!), simning i en väldigt liten bassäng och simning i en större bassäng. Men också en hel del löpning längs stranden och soluppgången. Att åka på träningsläger ger optimala förutsättningar, att bara träna, äta och sova ger mycket energi. Tänk att leva så.. varje dag! Det vore underbart!  


   Foto: Joachim Willén


Jag lyckades bli riktigt trött sista dagarna och veckans fartpass på löpningen ledde mig rakt in den omtalade väggen. Efter den dagen var det vila som gällde. 

Men ett rikigt bra läger är klart, det jag stoppat in tar jag med mig in i säsongen som snart tar sin start! 


/Matilda

Ovido - Quiz & Flashcards