matildaIandersson

Direktlänk till inlägg 14 mars 2012

Instängd i det underbara vårvädret...

Av Matilda Andersson - 14 mars 2012 10:59

Sedan söndagen har hosta, snuva och trötthet varit en del i min vardag. Jag har varit mer eller mindre sängliggande. Är fortfarande väldigt trött men symptomen håller ändå på att ge med sig! Tur det, det kryper i huvudet, kroppen vill nog vila några dagar till men mitt huvud är redan halvvägs till sporthallen. 


Det verkar som våren stadigt intar Motala, det gillar vi triathleter. Mina kompisar på Triathlongymnasiet gör idag sitt första gemensamma cykelpass ute. Härligt! Jag har bestämmt mig för att ta mig ut idag och vara ute en stund, lite sol och frisk luft gör nog susen! 


På lördag hoppas jag kunna gå igång och träna igen...senast! 


/Matilda

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda Andersson - 25 juni 2012 09:52

Saker och ting gick inte riktigt engligt planen. En träningsperiod var inplanerad under vekorna efter Hallsta Triathlon. Men för två veckor sedan blev jag förkyld. Under fförsta veckan blev jag bättre och allt var precis som en vanlig förkylning. Men...

Av Matilda Andersson - 29 maj 2012 10:38

Då var den över, tävlingspremiären är över. Nervositeten finns där inför alla tävlingar men inför säsongens första triathlontävling är alltid speciell. Med resultaten i hand är det en känsla av nöjdhet som infinner sig.    Ganska lugn låg jag på ...

Av Matilda Andersson - 24 maj 2012 11:15

Sommarvärmen börjar inta Svergie och under veckan har träningspassen avverkats i underbart väder. Med sommaren kommer tävlingssäsong. Första triathlontävlingen går av stapeln om två dagar. Hallstahammar är destinationen och sprintdistansen ska köras....

Av Matilda Andersson - 21 maj 2012 20:12

Sen senast har jag hunnit med både det ena och det andra.    Jag har varit på bal, en bra dag som inte bestod av triathlon.                Några dagar senare var det dags att pressa kroppen, till max! Syreupptag skulle mätas. Och med faci...

Av Matilda Andersson - 10 maj 2012 19:35

Efter två veckor av mycket och hård träning så är det en välbehövlig lugn vecka. Men inte innebär det ett lugnare schema. Jag tycks ändå ha fullt upp hela tiden. Kvällarna är fyllda med valsträning inför lördagens bal och dagarna fyller jag upp med t...

Ovido - Quiz & Flashcards