matildaIandersson

Direktlänk till inlägg 10 maj 2012

Återhämtning & tester!

Av Matilda Andersson - 10 maj 2012 19:35

Efter två veckor av mycket och hård träning så är det en välbehövlig lugn vecka. Men inte innebär det ett lugnare schema. Jag tycks ändå ha fullt upp hela tiden. Kvällarna är fyllda med valsträning inför lördagens bal och dagarna fyller jag upp med träning. 


I tisdagskväll begav vi oss mot Norrköping för att springa 3000m, jag var ganska nervös innan. Men det hela sluta med ett pers på fyra sekunder. Det är alltid en skön känsla att slipa på sitt personbästa. Framförallt att det går åt rätt håll. Jag tror ändå att det finns mer inom mig fortfarande och att det förhoppningsvis kommer ut i sommar på tävlingarna. Det är bara att kämpa vidare.

Därimot var det idag dags för simtest, att vara en sekund över pers var inte riktigt vad jag väntat mig, även om det var bra ville jag mer! Att se mina träningskompisar persa när man vet att man själv stoppar in minst lika mycket träning är ganska tufft. Dock är jag väldigt glad för deras skull, kommer resultaten för dem kommer dem nog såsmoning om för mig också.  Det är bara att kämpa vidare!


Att jag förväntar mig så mycket beror på att jag tränat så mycket mer i år än vad jag någonsin gjort, detta är jag nöjd med. Men på grund av detta förväntar jag mig också resultat! Alla athleter är vi olika och utvecklingen går olika snabbt. Därför samlar jag allt mitt tålamod och kör vidare i träningen. Säsongen närmar sig med stormsteg och jag ser fram emot att få stå på startlinjen om två veckor i Hallstahammar! 


/Matilda

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda Andersson - 25 juni 2012 09:52

Saker och ting gick inte riktigt engligt planen. En träningsperiod var inplanerad under vekorna efter Hallsta Triathlon. Men för två veckor sedan blev jag förkyld. Under fförsta veckan blev jag bättre och allt var precis som en vanlig förkylning. Men...

Av Matilda Andersson - 29 maj 2012 10:38

Då var den över, tävlingspremiären är över. Nervositeten finns där inför alla tävlingar men inför säsongens första triathlontävling är alltid speciell. Med resultaten i hand är det en känsla av nöjdhet som infinner sig.    Ganska lugn låg jag på ...

Av Matilda Andersson - 24 maj 2012 11:15

Sommarvärmen börjar inta Svergie och under veckan har träningspassen avverkats i underbart väder. Med sommaren kommer tävlingssäsong. Första triathlontävlingen går av stapeln om två dagar. Hallstahammar är destinationen och sprintdistansen ska köras....

Av Matilda Andersson - 21 maj 2012 20:12

Sen senast har jag hunnit med både det ena och det andra.    Jag har varit på bal, en bra dag som inte bestod av triathlon.                Några dagar senare var det dags att pressa kroppen, till max! Syreupptag skulle mätas. Och med faci...

Av Matilda Andersson - 6 maj 2012 15:59


Har precis på börjat ett sammarbete med Venkanto! Under säsongen 2012 kommer jag att köra med produkter från Orca. Under SCT Duathlon fick jag med mig hem en låda fullpackad med massa roliga saker. Var som julafton att komma hem och kolla lådan. För ...

Ovido - Quiz & Flashcards