matildaIandersson

Alla inlägg under september 2011

Av Matilda Andersson - 30 september 2011 09:12

Torsdagens eftermiddag bestod av sjukamp, alla triathleterna samlades i Multihallen för lite friidrott. Alla var på bra humör och stämingen var på topp. Att röra på sig kändes lite ovant, har bara haft vila i 5 dagar men ändå. Jag kan ju meddela att jag har träningsvärk i både mage och höftböjare idag. Vi delades in i frya lag, jag fick vara lagkapten och mitt lag bestod av Emil, Dennis och Martin. Detta visade sig vara ett bra koncept. För vi leder för tillfället! Vi genomförde fyra grenar, 60m häck, kula, 4x200m och längdhopp. Det hela kommer avgöras nästa torsdag! 


Idag kommer jag och Linnea bege oss mot Uppsala för att hälsa på våra kära vänner Lovisa och Sofia. Det ska bli superroligt, var längesen! 


Trevlig helg!

Matilda

Av Matilda Andersson - 28 september 2011 19:45

Idag har jag varit på förläsningar med Fredrik Paulún och Rune Larsson. En mycket intressant dag och framförallt lärorik. Paulúns föreläsning gick in djupt på de omdebatterade kolhydraterna och fetterna. Medan Rune Larsson pratade om träning och motivation och poängterade starkt att träningen skulle vara rolig. 


Min vecka rullar på bra, jag har haft fullt upp varje dag. Målningen i cykelrummet börjar gå mot sitt slut och imorgon ska det sista förhoppningvis bli klart. Imorgon blir det även 7-kamp i Multihallen med alla triatheler. 


Nu ska jag plugga lite!

Matilda

Av Matilda Andersson - 26 september 2011 16:03

Nu är viloperioden igång och när jag slutat skolan idag så undra jag lite vad jag skulle göra. Nu när jag inte ska träna kommer jag få väldigt mycket tid över. 


Men ikväll ska vi ha säsongsavslutning med alla triathleterna på O'Learys, blir nog en trevlig kväll. Ska passa på att klä upp mig lite idag, inte så ofta man gör det. Till att börja med ska jag måla naglarna, röda! 


Jag började dagen med målning då vi på triathlongymnasiet fått ett nytt cykelrum. Rummet får en total makeover och jag tror det kommer bli riktigt snyggt när det är klart. Det är inte jättemycket kvar nu. Idag var jag och den vita färgen inte så bra vänner. Hade vit färg nästan överallt när jag var klar.


Har blivit lite snuvig, så jag hoppas det försvinner så fort som möjligt men förtillfället så skadar det inte så mycket! 


Matilda

Av Matilda Andersson - 25 september 2011 20:45

Lidingöloppet, säsongens sista tävling och nu en välbehövlig viloperiod. Igår åkte vi på triathlongymnasiet upp till Lidingö för att springa Lidingöloppet. Det ända ordet som kan sammanfatta dagen är BRA!

Vädret var jättefint det var sol och blå himmel, bra väder är alltid ett extra plus i kanten. När loppet väl gick av stapeln gjorde vi alla vårt bästa och sprang in i mål med fina resultat! Hela resan upp till Lidingö och hem är alltid rolig, något vi gör tillsammans och humöret är på topp. 

Helt enkelt BRA! 


Jag är nöjd med mitt lopp, det gick över förväntan. Det var ett väl disponerat lopp, jag hade krafter loppet igenom och kunde trycka på lite extra på slutet. Löptävlingar går ofta väldigt fort i början, så mitt mål var att ta mig upp för första backen så lätt som möjligt sen komma in i bra rytm. Vilket jag lyckades bra med. De tre sista kilometrarna var långa men jag höll ihop det bra och kunde göra en bra avslutning. 

Det var kul och en bra avslutning på säsongen! 


Nu står alltså en viloperiod inför dörren, tre veckor. Det ska bli skönt bara slappna av och gör sånt jag inte hinner med annars. Ett besök hos min familj i skåne är inplanerat sen ska jag försöka att bara leva i nuet inte planera för mycket, fast det får jag väl se hur det går med det. 


På tisdag ska säsongen 2010-2011 utvärderas tillsammans med mina tränare. Det finns många positiva kakbitar att ta vara på medan det finns några bitar att ta var på men som behöver förbättras.


Trots viloperiod så finns det fortfarande läxor som behövs göras, så de ska jag slutföra nu. 

Matilda

Av Matilda Andersson - 22 september 2011 12:31

Hösten börjar nu sakta men säkert ta grepp om Motala, lite blandade känslor kring detta. Med hösten kommer kylan vilket innebär mycket kläder, men hösten har också lite mysstämning över sig med tända ljus och te! Ja det gäller helt enkelt att göra det bästa möjliga av hösten! 


Det tar på dagarna inför Lidingö, på träningen imorse konstatera vi att denna veckan bara fluggit förbi som vanligt! På lördag morgon, tidigt, beger vi oss upp mot Stockholm och Lidingö. Tio kilometer i tuffterräng som ovan på allt ska gå snabbt, vi får väl se hur det hel artar sig. 


Det är torsdag idag, vilket innebär att jag är ledig från skolan. Dagen består av träning, lite plugg vilket jag fortfarande inte börjat på sen ska ju givetvis lite mat in här och var! 


Efter Lidingö blir det viloperiod, tre veckor varav en kommer vara total vila sen kommer det följande två veckorna bestå av lite löpning när jag känner för det! Det ska bli väldigt skönt, med mycket träning och många tävlingar bakom mig så känner jag att få lov att tänka på lite annat för ett tag inte skulle skada! 


MEN FÖRST LIDINGÖLOPPET!

Matilda

Av Matilda Andersson - 20 september 2011 21:45

Ikväll var vi triathleter och kolla på speedway, mycket trevligt. Piraterna var grymma så det var självklart ett extra plus. 


Innan loppet var det ett litet race mellan Motalatriathlon gymnasium och tre andra lag, vårt lag bestod av mig, Johan, Markus och Ida. Ett grymt lag. Vi skulle "cykla" (MTB på speedway banan, inte riktigt det vi är vana vid) två varv som var 250m. Cyklingen förljdes upp med två varv löpning! Idag räckte vi dock inte riktigt till, vi mötte tre lag som alla bestod av fyra killar, då hade jag och Ida inte mycket att sätta imot.

Men det var kul, vilket är huvudsaken!


Imorgon blir en ganska lugn dag, måste tvätta. Man vet att det är dags när man måste gräva i tvättkorgen efter kläder. Lite träning också.


Nu ska jag sova efter en riktigt bra kväll!

Natti Natti

Matilda 

Av Matilda Andersson - 18 september 2011 21:35

Inatt bestämmde sig min mobil för att inte fungera längre. Vilket medför att min väckarklocka inte heller ringde när den skulle. Det var löpträning 09.00 imorse, kvart i nio gick jag upp för att besöka toaletten och kollar på på klockan i hallen. Först kände jag stark tvivel till klockan var så mycket och sprang runt i hela lägenheten för att leta reda på en klocka och det visade sig vara sant. Då fick jag brottom på med löpkläderna, slängde mig i bilen och tro det eller så hann jag till träningen i tid. 


Det var ett hårt distans pass, i början var jag lite lätt yrvaken men sen kom jag in i det riktigt bra och fick bra flyt i löpningen. Var ganska trött i slutet, efter passet var det snabbt hem för att äta frokost! 


Efter denna morgon, har hela jag varit helt upp och ner. Så därför har resten av dagen varit vädligt lugn. 


Hoppas att jag får lite bättre flyt imorgon!

God natt

Matilda

Av Matilda Andersson - 17 september 2011 20:19

Idag hade jag ingenting planerat, inget jag behövde plugga. När jag vakna, så undra jag lite vad jag skulle göra idag. Jag åt lite frukost, sen sa det pling i telefonen. SMS, Linnea undra om vi skulle ta en kopp kaffe på stan. Lite spontant bestämmde vi att vi skulle ses 11.00


Först lunka vi runt lite på stan, ganska kravlöst då vi inte skulle ha något speciellt. Halv ett var det fika dags, fast det blev lunch och kaffe. Eftersom det var så fint väder idag tog vi tillfället i akt att sitta utomhus! 


Det hela blev en stund av lycka, solen kan ha den effekten på mig! Men det var bara mysigt, avslappnat, spontant med massa prat!


En mycket bra vilodag idag med andra ord! 

Imorgon är det löpträning i Fålehagen som gäller!

Hejsansvejsan

Matilda

Ovido - Quiz & Flashcards