matildaIandersson

Alla inlägg under december 2010

Av Matilda Andersson - 20 december 2010 20:43

Förra veckan drabbades jag av en förkylning och enligt mig inte en lindrig en heller. Under de senaste dagarna har hosta, snuva, huvudvärk och trötthet förföljt mig med en stor skugga. Men med glädje kan jag berätta att det är bättre, vilket är skönt. Kommer vila någon dag till för att bli helt frisk. Det har jag nämligen lärt mig att inte ha för bråttom för då får man bara bakläxa, så att säga.


På onsdag åker jag hem för att fira jul och träffa familjen, vilket ska bli väldigt roligt, dem är saknade. Det var väldigt längesen jag var hemma så därför ska det bli lite extra roligt! Prio ett under lovet kommer vara att göra träningen bra. 


Julafton kommer spenderas hos Mormor och Morfar med hela släkten, det ska också bli kul, tror det var senast i somras som jag träffade många av dem. Förhoppningsvis har jag varit snäll i år så jag får några julklappar också.


Fick även reda på, nästan precis att jag blivit tilldelad ett stipendium från Färs och Frosta. Vilket jag är mycket tacksam för och det kommer gör stor nytta under nästa års satsning. 


God Jul


Matilda I Andersson


Av Matilda Andersson - 5 december 2010 20:08

På torsdag åker jag och ett gäng från gymnasiet upp till Falun för läger. Det ska bli spännande och intressant att se vad helgen bjuder på!


Annars är allt bra här i Motala, pappa har varit hos mig i helgen och hjälpt mig med diverse saker. Framför mig ligger en hektisk vecka, mycket som ska hinnas med! Men vi tar en sak i taget så går det också bra! Förutom lägret i Falun toppar väl D Nationellaprov i MatteD listan på viktiga saker. 


Snart kommer jag hem till skåne, endast två och en halv vecka kvar! 


Glada vinter hälsningar

Matilda I Andersson

Ovido - Quiz & Flashcards