matildaIandersson

Alla inlägg under september 2010

Av Matilda Andersson - 26 september 2010 21:02

Hösten har kommit till Motala och jag trodde aldrig jag skulle säga detta men jag gillar det faktiskt. Jag tycker det är lite mysigt, då får man tända massa ljus och dricka hur mycket te som helst!


Det är inte bara hösten som kommit utan en nya vecka kommer också, om knappa tre timmar. Det kommer vara fullt upp hela veckan. Det bjuds på speedway, kakbuffe och resa till Skåne för att vara med familjen!

Som sagt fullt upp. 


Nu ska jag kolla på film ( Jakten på lycka, TV3 ), äta kvällsyogurt och sedan sova!

Hoppas ni får en bra vecka, det ska i alla fall jag ha!


Matilda I Andersson

Av Matilda Andersson - 23 september 2010 20:35

God Kväll! 


Torsdag kväll, träningen avklarad, mätt i magen och inga läxor plus att det är fredag imorgon! Jag tycker mitt liv spelar en ljuv melodi för tillfället, jag "gillart" som man säger i Motala. Dagen har varit bra, bjudit på det mesta, skola, kompisar och träning. Snart väntar kvällsyogurt och sängen. 


Tyvär måste jag meddela att jag kommer ställa in Lidingöloppet, för att jag haft problem med mitt knä och att jag inte känner mig i någon superform. Dock kommer jag ändå åka med till Lidingö för att vara lite support och ha kul med gänget. 


Igår var det även ett besök inplanerat till Tomas (triathlongymnasiets massör), det var då inte smärtfritt. Han hittade inga svåra fel på knät, utan trodde det var lite överansträngt och lite stela muskler här och var. Men efter lite massage igår känns det lite bättre idag, då jag sprang 15 smärtfria minuter på löpbandet. 


Igårkväll var det social aktivitet som gällde, det blev bio. Recident Evil var det som visades i 3D, riktigt coolt. Lite läskig, hoppa till några gånger då och då men helt klart en film jag rekommenderar. 


Ja det var väl allt jag hade att berätta så här en torsdagskväll som denna, snart helg och innan jag hinner blinka ny vecka. Men även om man tycker tiden går så himla fort tror jag det är en bra sak för brukar man inte säga att: tiden går fort när man har roligt. Men passa på att njuta av den!


Matilda I Andersson

Av Matilda Andersson - 19 september 2010 19:36

... till min blogg.

Här kan du läsa om min träning och annat som händer i mitt liv. 


Jag går mitt tredje år på triathlongymnasiet (www.triathlongymnasiet.com) i Motala, här trivs jag som fisken i vattnet. Här finns utmärkta möjligheter för att utvecklas vilket är mitt mål.  Ett annat hem som också ligger mig varmt om hjärtat är hos min mamma och pappa i Skåne där jag kommer ifrån från början.


Nu återstår en vecka träning, innan Lidingöloppet som går av stapeln den 25:e september. Efter det väntar en vecka vila innan jag går in i en grundträningsperiod inför nästa säsong. 


Jag hoppas att min blogg kan erbjuda er en givande läsning. 


/ Matilda





Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards