matildaIandersson

Alla inlägg under april 2011

Av Matilda Andersson - 17 april 2011 13:10

Just nu sitter jag här på Stockholm Central och väntar på mitt tåg, vilket jag kommer gör i ungeför två timmar till! Jag ska hem till Motala för ungeför tre dagar sen på torsdag åker jag hem till Mamma, Pappa och min syster för att fira påsk! 


Helgen har spenderats på Bosön, med ett antal andra juniorer! En avslappnande och trevlig helg!


Efter många veckors hårdträning och mycket vardag så har jag och min kropp gått in i någon sorts dimma, trötthet och inget riktigt svar från musklerna under träning. Ganska frustrerande, men idag kändes det lite bättre i alla fall och det kanske vänder idag!


Jag längtar lite till på torsdag, tror att jag har lite hemlängtan, ska bli kul att komma hem till familjen och att faktiskt fira påsk hemma, brukar ju befinna mig på mallorca på träningsläger vid denna tid! 


Men först några dagars träning i Motala! 


/Matilda

Av Matilda Andersson - 4 april 2011 20:20

Veckorna flyger förbi när det är vecka 14, så tror jag det är vecka 13. Varje gång jag hör att det är vecka 14 får jag en smärre chock, men jag njuter för det mesta av tiden! 


Nu är i alla fall vecka 14 i rullning, för mig börjar veckan på söndagen för då börjar träningsveckan. Igår cyklade vi ute för första gången i år på svensk mark! Det var helt underbart, tre timmar och 90,4 km, det var en bra dag på cykeln!


Denna vecka ska jag på onsdag springa Bergsätter (6,2km) och på lördag blir det simtävling! En lite annorlunda vecka men det ska bli kul att se lite resultat och se hur jag ligger till! 


Nu när våren står på trappan så bli jag för det första väldigt glad, våren får mig att må bra. Men våren får mig också att känna vibbarna av tävlingssäsong! Vilket kan vara bra för motivationen! 


Hoppas alla får en lika fin och vårig vecka som jag ska ha, snart är det dessutom påsk!


Matilda

Av Matilda Andersson - 2 april 2011 14:54

Lördag och vilodag, lite trött efter en hård och grymt bra träningsvecka! Dagen började med en omsorgsfull frukust med yoghurt, bär och nötter tillsammans med en kopp kaffe! 

Sen kom livet ikapp mig och en nödvändig dammsugning och undanplockning återställde min lägenhet! Det brukar vara så, fin lägenhet till ungefär onsdag torsdag sen blir jag trött och orkar inte riktigt, börjar då min bygga mina disk- och klädberg! :) 

Dagen till ära tog jag en sväng till stan för att äta lunch med Annie och även beställa tävlingsskor!

När jag kom hem var jag trött så jag tog en stunds vila i sängen, det är ju trots allt vilodag! 

Nu sitter jag här i soffan tittar lite halvt på TV och bara njuter av att inte behöva göra så mycket! 

Men snart ska jag åka till affären och handla inför veckan som jag gör varje lördag! 

Kvällen kommer nog bjuda på någon god mat och tidig sömn! För imorgon ska vi UT och cykla, om vädret tillåter! Då är en ny vecka i rullning!


Hoppas alla har en bra lördag!

Matilda

Ovido - Quiz & Flashcards