matildaIandersson

Direktlänk till inlägg 5 maj 2012

Tävlingspremiär 2012

Av Matilda Andersson - 5 maj 2012 16:23

Nu är säsongen 2012 i rullning, för exakt en vecka sen satt en nöjd tjej i minibussen påväg hem från Stockholm. Att tävlingspremiären är gjord ger mig en känsla av lättnad. Första tävlingen är alltid lite speciell. 


Men det hela gick bra och smidigt. Under första löpningen var målet att hitta bra flyt och komma in i loppet på ett bra sätt och detta lyckades jag bra med. På cykeln ville jag trycka på lite men istället för bra tryck i låren så kom det mjölksyra. Troligtvis lite småsliten sedan lägret. Att springa efter cykeln brukar alltid vara fruktansvärt brutalt på första tävlingen. Men det gick faktiskt bra i år, ett tecken på all träning jag stoppat in kanske. 


Det finns många saker att slippa på och det är bra för dte är ett atg kvar till toppen ska vara nådd. 


/Matilda

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda Andersson - 25 juni 2012 09:52

Saker och ting gick inte riktigt engligt planen. En träningsperiod var inplanerad under vekorna efter Hallsta Triathlon. Men för två veckor sedan blev jag förkyld. Under fförsta veckan blev jag bättre och allt var precis som en vanlig förkylning. Men...

Av Matilda Andersson - 29 maj 2012 10:38

Då var den över, tävlingspremiären är över. Nervositeten finns där inför alla tävlingar men inför säsongens första triathlontävling är alltid speciell. Med resultaten i hand är det en känsla av nöjdhet som infinner sig.    Ganska lugn låg jag på ...

Av Matilda Andersson - 24 maj 2012 11:15

Sommarvärmen börjar inta Svergie och under veckan har träningspassen avverkats i underbart väder. Med sommaren kommer tävlingssäsong. Första triathlontävlingen går av stapeln om två dagar. Hallstahammar är destinationen och sprintdistansen ska köras....

Av Matilda Andersson - 21 maj 2012 20:12

Sen senast har jag hunnit med både det ena och det andra.    Jag har varit på bal, en bra dag som inte bestod av triathlon.                Några dagar senare var det dags att pressa kroppen, till max! Syreupptag skulle mätas. Och med faci...

Av Matilda Andersson - 10 maj 2012 19:35

Efter två veckor av mycket och hård träning så är det en välbehövlig lugn vecka. Men inte innebär det ett lugnare schema. Jag tycks ändå ha fullt upp hela tiden. Kvällarna är fyllda med valsträning inför lördagens bal och dagarna fyller jag upp med t...

Ovido - Quiz & Flashcards