matildaIandersson

Alla inlägg under oktober 2010

Av Matilda Andersson - 18 oktober 2010 20:11

Nu har jag tränat en vecka och idag har även resten av gänget gått igång. Nu kör vi inför säsong 2011, vilken ska bli en mycket bra säsong! Dagen började med styrka och i eftermiddags blev det simning och det gick faktiskt ganska bra för att vara det tredje passet. 


Helgen har varit bra! Jag har cyklat två pass på MTB:n, med helt underbart höstväder blev det några givande pass med nya upptäckter på alla håll.

Då jag inte hade några läxor till denna veckan strunta jag fullständigt i skolböckerna, kände jag behövde lite break från förra veckans hets. Som sagt så är det en väldigt lugn skolvecka denna och då har jag tänkt försöka komma framåt med mitt projektarbete lite, men hur det går får tiden utvisa.


Mitt liv i Motala rullar på utan några anmärknings värda problem!


SM-guld Olympisk distans 2010,

2011 kommer bli lika bra.

Om inte bättre!


Ha det bra!

Matilda I Andersson


Av Matilda Andersson - 14 oktober 2010 20:50

Jag veckorna går ryssligt fort, innan jag hinner blinka är det fredag. Denna vecka har det varit mycket att göra, men det går bra och rullar på smidigt. Jag skulle kunna beskriva det som ett löppass med FLOW.


Imorgon väntar veckans största, 3 timmar MatteDprov, ja minst sagt spännande. Efter matteprovet är det en presentation på Svenskan som ska utföras. Det ska nog gå bra! 


Förövrigt hade vi möte alla på gymnasiet idag och gick igenom det kommande året gällande läger och träningsplanering. Vår nya träningsplanering är lite annorlunda än vad vi gjort förut, det känns bra och jag tror på upplägget. vi kommer även att ha lite träningshelger och lite små läger här i Motala vilket jag ser fram emot.


Ja, jag säger lycka till mig själv imorgon på matteprovet och godnatt till datorn.


Matilda I Andersson

Av Matilda Andersson - 11 oktober 2010 21:07

Med glädje i orden säger jag nu att allt är som vanligt igen, jag har börjat träna igen. Efter drygt en veckas vila var det idag ner i bassängen igen och vilken härlig känsla det var, i alla fall de första hundra metrarna. Sen märkte jag hur mycket känsla jag tappat, men grejen är att det är just så det ska vara efter en viloperiod så med motivation uppe i himlen och pigga muskler så är det nu med nya friska tag och siktet inställt på framtiden som jag går in i en ny träningsperiod.


Det är mer än träningen som rullar på just nu, skolan rullar ovanligt fort denna veckan då det står mycket i kalendern. Men jag känner mig inte så stressad över det jag tror det beror på rutinen jag samlat på mig under åren i skolan för saker och ting går ganska lätt faktiskt. 


Jag hade i alla fall en bra vilovecka, ett besök hos familjen i Skåne och en hel del andra aktiviteter också, så jag tycker jag hann med det mesta man ska göra under en viloperiod, inte minst sagt äta gott! 


Med detta som avslut ska jag nu göra klart samhällsläxan sen blir det sängen!


matildaIandersson

Ovido - Quiz & Flashcards