matildaIandersson

Alla inlägg under mars 2011

Av Matilda Andersson - 30 mars 2011 19:13

HejSvej!


Nu sitter jag hemma i min trygga lägenhet, för att vara korrekt befinner jag mig i soffan och funderar. För er som inte vet så är jag en person som funderar väldigt mycket.. 


Träningen går bra och då är jag också glad! Det börjar närma sig tävlingsäsong, roligt men smatidigt lite nervöst! Ganska exakt så är det två månader till Triathlon premiären i Sverige, SM på Olympisk distans. Men så här inpå säsongen spelar varje pass en stor roll, två månader av bra träning väntar.


Så nu kör jag mot säsongen 2011, vilket kommer bli en bra säsong!


Våriga hälsningar

/Matilda

Av Matilda Andersson - 9 mars 2011 19:50

En brutal minskning av endorfiner, vinter och kyla och som gärdde på moset ont i halsen!


Att vara på träningsläger och kunna göra det jag gillar mest till 100%, det är lycka och välmående! Men det väntar också en omställning till vardagen, idag har jag landat med hjärnan i Svergie. En trött Matilda vaknade imorse släppade sig ner till tvättstugan och så gick dagen. 


Men någonstans i min hjärna har jag utvecklat ett optimistisk ängel som lyfter mig. Trots att det kan vara tufft ibland så har jag det bra...

... halsont, vad är det, det går ju över på någon dag

... tvätt, ja det ska göras, skönt när det är klart

... vintern, ja men det töar ju, våren kommer snart


Ja jag klagar inte, för jag har det bra!


Nu kör jag mot säsongen, tar en dag i taget och gör mitt bästa. 

Lär mig av mina misstag och motgångar men njuter av min framgångar!


Matilda


Av Matilda Andersson - 7 mars 2011 20:54

Hemma igen efter två helt underbara veckor. Jag har avverkat mitt bästa träningsläger hittentills. Två veckor med hårdträning, sol, blåst och berg. Playitas på Fuerteventura bjuder på optimala förhållanden, jag trivdes och det tog emot när jag skulle packa ner min cykel.


Min nya cykel, Columbus Misano 2.4 har tagit mig runt 549km under de senaste två veckorna. Jag är väldigt nöjg med den, jag blir som ett med min pärla! 


Men hemma igen tar jag med mig motivitaionen och glädjen från söder in i vardagen. Nu väntar en veckas återhämtning lite skolarbete. Optimisten i mig går och letar efter vårtecken minsta tö eller sol lyfter humöret till skyarna! 


Bilden tagen av Joachim Willén


  



/Matilda

Ovido - Quiz & Flashcards