matildaIandersson

Alla inlägg under augusti 2011

Av Matilda Andersson - 6 augusti 2011 20:48

För tillfället svävar Matilda Andersson nästan på molnen!

Jag trivs och har det bra!


Idag har jag kommit hem från Kalmar där det igårkväll var tävling. Efter en hektisk vecka med mycket träning, undrade jag i torsdags morse hur jag ens skulle ta mig igenom sprinten. Men det gjorde jag, med en känsla som var över förväntan. Säsongens första vinst i juniorklassen var ett faktum och en andra plats i senior klassen. Ovanpå allt,   så gick löpningen snabbt. Jag är nöjd!


Imorse ringde klockan sex, för klockan sju gick startskottet för långdistans SM. Väldigt inspirerande. 


Men nu är det bara två tävlingar kvar av säsongen, nästa helg väntar avslutningen på Svenska cupen. Då bär det av till Göteborg och olympisk distans. Ska bli spännande! 


I sommar har jag också gjort min debut på den internationella tävlingsbanorna, förra helgen befann jag mig i Tjeckiska Tabór. Med mig hade jag två andra svenskar, Johan Sarwe och Kasper Johansson, en mycket bra helg. Mitt mål med tävlingen var att se och lära, samla på mig så mycket erfarenheter som möjligt. Det gick väldigt bra på tävlingen, en fin fin 13:e plats och en nöjd Matilda. 

 


Imorgon bitti väntar tre timmar på cykeln så jag ska snart dra mig till sängen! 


HEJHOPP

Matilda

Ovido - Quiz & Flashcards