matildaIandersson

Direktlänk till inlägg 15 augusti 2011

Itīs a beautiful day....

Av Matilda Andersson - 15 augusti 2011 21:34

13.00 Lördagen den 13 augusti, Göteborg

Starten går för säsongens sista olympiska tävling samt den mäktiga finalen i svenska cupen. 


Nerverna är under kontroll och jag befinner mig längst ut på vänsterkanten av det stora startfältet som består av herrar och damer, senior, master och junior. 

Startskottet går och loppet är igång, simbanan som består av två varv passar mig perfekt med sitt lugna vatten! Jag har fritt vatten och bakom mig simmar en man som då och då touchar vid mina fötter vilket får mig att trycka på lite extra. 


Närmar mig land och fokus landar på växlingen.

Väl uppe, av med våtdräkten och jag slänger upp den på axlarna.

Den långa vägen upp till växlingsområdet går snabbt.


Fyra mil på cykeln, jag känner mig stark i benen, lite syra, men det går över, första varvet är alltid jobbigast.

På andra varvet, trycker jag i mig gelen, mumma, usch nej sköljer ner det med vatten! Efter 2 och tre fjärdedelars varv övertar jag ledningen och när vi senare går in för växling, har jag ingen stor lucka.

Med trötta ben springer jag iväg, vid första vändpunkten, som vi ska runda 3 gånger till tänker jag, hur ska jag klara detta, stumma ben! 

Men när jag kommer in för varvning ser jag att jag håller ledningen och jag börjar slappna av en aning. Efter ytterligare tre varv springer jag in i mål, trött men glad och som vinnare


En första plats i juniorklassen och en tredje plats bland seniorerna. 

En för dagen nöjd men utmattad flicka sätter sig i bilen hem mot Skåne!


Jönköping nästa och sista tävlingen för säsongen..

..jag ska åka dit och göra mitt bästa!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda Andersson - 25 juni 2012 09:52

Saker och ting gick inte riktigt engligt planen. En träningsperiod var inplanerad under vekorna efter Hallsta Triathlon. Men för två veckor sedan blev jag förkyld. Under fförsta veckan blev jag bättre och allt var precis som en vanlig förkylning. Men...

Av Matilda Andersson - 29 maj 2012 10:38

Då var den över, tävlingspremiären är över. Nervositeten finns där inför alla tävlingar men inför säsongens första triathlontävling är alltid speciell. Med resultaten i hand är det en känsla av nöjdhet som infinner sig.    Ganska lugn låg jag på ...

Av Matilda Andersson - 24 maj 2012 11:15

Sommarvärmen börjar inta Svergie och under veckan har träningspassen avverkats i underbart väder. Med sommaren kommer tävlingssäsong. Första triathlontävlingen går av stapeln om två dagar. Hallstahammar är destinationen och sprintdistansen ska köras....

Av Matilda Andersson - 21 maj 2012 20:12

Sen senast har jag hunnit med både det ena och det andra.    Jag har varit på bal, en bra dag som inte bestod av triathlon.                Några dagar senare var det dags att pressa kroppen, till max! Syreupptag skulle mätas. Och med faci...

Av Matilda Andersson - 10 maj 2012 19:35

Efter två veckor av mycket och hård träning så är det en välbehövlig lugn vecka. Men inte innebär det ett lugnare schema. Jag tycks ändå ha fullt upp hela tiden. Kvällarna är fyllda med valsträning inför lördagens bal och dagarna fyller jag upp med t...

Ovido - Quiz & Flashcards